Janne Andersson måste be om ursäkt – annars är han inte rätt man på rätt plats

Jag är en stor fan av svensk fotboll och har följt landslagets framfart sedan Janne Anderssons start som tränare. Det måste jag säga att jag inte var beredd på att Johan Elmander skulle kritisera honom så hårt, som han gjorde i sin intervju med Sveriges Radio.

Elmander förespråkar att Andersson ska be om ursäkt till Bojan Djordjic för det som hände förra säsongen och påstår att Annersson annars inte borde vara kvar som förbundskapten. Det är en tuff kritik, men jag håller med Elmander.

Jag hittade artikeln om detta på Expressen: https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/johan-elmander-om-janne-andersson-da-ska-han-avga/. Jag har alltid följt Expressens rapportering om landslaget och det är alltid intressant att få läsa deras artiklar.

Personligen tror jag att Janne Andersson måste ta in Elmanders budskap och förstå att om han inte ber om ursäkt, kan det försämra hans chanser att fortsätta som förbundskapten. Det är också viktigt för honom att förstå att han måste jobba med att förbättra sina relationer med både spelare och media.